✔ ✔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နည္း၄ ပါး ၊ အပိုင္း (၄) နိဂံုး✔
#ဧဝံဓမၼတာနည္း
`ဤသို႔ အဝိဇၨာ စေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္
သခၤါရ စသည္ ျဖစ္ရျခင္းသည္ ထံုစံဓမၼတာပင္တည္း´။
ဟုသိရေသာနည္းသည္ ဧဝံဓမၼတာနည္း မည္၏။
ဤနည္းျဖင့္ ဆင္ျခင္ေသာအခါ ခ်ိဳဆိမ့္ေသာ ႏို႔ရည္
ေၾကာင့္ ခ်ဥ္ေသာ ႏို႔ဓမ္းျဖစ္ရျခင္,ႏွမ္းေၾကာင့္ဆီျဖစ္ရျခင္း
ၾကံေၾကာင့္ ၾကံရည္ျဖစ္ရျခင္းသည္ ထံုးစံဓမၼတာ ပင္ျဖစ္၍
သဲမွ ဆီမထြက္ႏိုင္ ၊ ၾကံမွ ႏို႔ရည္မထြက္ႏိုင္ျခင္းသည္
ဓမၼတာပင္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ `အဝိဇၨာ ေၾကာင့္ သခၤါရ သာျဖစ္
ျခင္း သခၤါရ လည္း အဝိဇၨာ ေၾကာင့္သာျဖစ္ျခင္း တစံုတခု
ေသာ အေၾကာင္းမ႐ွိပဲ ဘာသိဘာသာ ေပၚမလာႏိုင္ျခင္း
မဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မဆိုင္ေသာအက်ိဳး ျဖစ္
မလာႏိုင္ျခင္းသည္ ဓမၼတာပင္တကား´ ဟုစဥ္းစားလိုက္
ေသာအခါ `တရားအားလံုးမွာ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းမကင္း´
ဟု သိတတ္ေသာ #သေဟတုက အယူေပၚလာ ရကား
`အေၾကာင္းမဲ့ သက္သက္ ျဖစ္တတ္သည္´ဟု ယူမွားေသာ
အေဟတုကဒိ႒ိႏွင့္ `ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို ျပဳေသာ္
လည္း ျပဳရာမေရာက္ အက်ိဳးမရ နိရတၳကသာ ´ဟုယူမွား
ေသာ အႀကိယ ဒိ႒ိ မ်ားသည္ အလိုအေလ်ာက္
ကင္းေပ်ာက္ေတာ့၏။
★ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္၍ အရာရာစဥ္းစားေလ့႐ွိသူ
တို႔သည္ ` ကမၻာေလာကႀကီးသည္ အခ်ိန္က်လ်င္ပ်က္စီး
၏။ ပ်က္ၿပိးေနာက္ ကမၻာျပဳမိုးရြာသည္မွ စ၍ တဖန္
ျဖစ္ေပၚလာ၏ ´ဟူေသာ က်မ္းစာအရ ျဖစ္ခ်ည္ပ်က္ခ်ည္
အတည္မက်ပံုကို ယံုၾကည္ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း `ဘယ္တုန္း
က စ၍ျဖစ္ခဲ့ ပါသနည္း´ ဟု ထပ္ဆင့္စဥ္းစားေလ့ ႐ွိၾက၏။
သတၱဝါမ်ားအတြက္ အဝိဇၨာ ေၾကာင့္ သခၤါရ ျဖစ္ပံုကို ယံု
ၾကည္ႏိုင္ေသာ္လည္း `ဘယ္တုန္းကစခဲ့ပါလိမ့္မည္နည္း´
ဟူ၍ကား စဥ္းစားၾကလ်က္ပင္တည္း။ ထိုကဲ့သို႔ စဥ္းစား၍
မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေသာအခါ `ကမၻာ ေလာကႀကီးႏွင့္ သတၱဝါ
ေတြသည္ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ ျဖစ္တတ္၏။ျဖစ္ဖို႔ရန္
အစမွာ အေၾကာင္းမ႐ွိ´ ဟု အေဟတုက ဒိ႒ိအတြင္း
တခ်ိဳ႕သက္ဆင္းၾကေလသည္။ တခ်ိဳ႕ကား `ဖန္ဆင္းသူ
တေယာက္ေယာက္ေတာ့ ႐ွိမွာပဲ´ ဟု ဣႆရနိမၼာန ဝါဒ
ကိုသေဘာက်သလို ႐ွိျပန္၏။
ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းစာမ်ား၌ `မိမိဉာဏ္မပိုင္၍
မၾကံႏိုင္ေသာ ေလာက အေၾကာင္းအရာ ကမၻာ၏ ျဖစ္ပံုကို
မၾကံေလႏွင့္ ၾကံဖန္မ်ား၍ အသိဉာဏ္ အမွန္မရက ႐ူးသြပ္
တတ္သည္´ ဟု မိန္႔မွာေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ လည္ပံုကိုသာ နည္းေလးျဖာ
ျဖန္႔ခင္း၍ သန္႔႐ွင္းေအာင္ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားလ်င္
ထိုကမၻာ ထိုေလာကႀကီးႏွင့္ မိမိခႏၶာအစဥ္၌ အစမ႐ွိ
ေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း ႐ွင္းလင္းပါလိမ့္မည္။
❆ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ကို ႐ွင္းလင္းစြာ မထြင္းေဖာက္
ႏိုင္ေသးပဲ သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္သူကား အိမ္မက္မ်ွပင္
မ႐ွိခဲ့ဖူးေခ်။ သို႔အတြက္ သံသရာမွ ျမန္စြာထြက္ေျမာက္
ဖို႔ရာ ဤဘဝ စက္ဝိုင္းကို ကသိုဏ္း႐ႈသလို အထပ္ထပ္
ၾကည့္႐ႈဆင္ျခင္၍ ထင္ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကပါကုန္။
ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္
အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ - သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ ။
No comments:
Post a Comment